De tijd vliegt - Reisverslag uit Barro Colorado, Panama van Cors Onnes - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Barro Colorado, Panama van Cors Onnes - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg Cors

05 Juni 2014 | Panama, Barro Colorado

Zo stap je het ene moment op het vliegtuig naar Panama, zo komt op het andere moment het einde al weer in zicht. De afgelopen weken zijn heel druk geweest en daardoor was het er even bij ingeschoten om een verslag te schrijven. Afgelopen tijd heb ik zeker niet stil gezeten. Zo geniet ik nog vol op van het prachtige bos hier op BCI en van de dieren die er leven maar ben ik ook een weekendje naar het strand geweest. Dat laatste was wel nodig aangezien het verboden is om in het Panama kanaal te zwemmen vanwege de krokodillen. Dat betekend dus dat we de hele tijd naar het prachtige water zitten te kijken in de stralende zon en dat we geen verfrissende duik mogen nemen. Gelukkig kon dat wel op het strand. We verbleven in een huisje van familie van iemand hier op het eiland. Dat lag aan het strand en er was op dat terrein ook nog een zwembad waar we gebruik van konden maken. Kortom we hebben veel gezwommen. Natuurlijk was mijn witte huid niet bestand tegen de krachtige tropische zon hier en hielp factor 30 ook niet meer dus kwam ik weer terug met hele rode schouders. Interessant was de weg naar het strand toe. Ik zag bijvoorbeeld mooie huizen maar ook hele armoedige huisjes van stukken golfplaten. En dan te bedenken dat Panama nog niet eens een ontwikkelingsland is. Bij het zien van dat vraag ik me af wat mensen als Wilders tegen ontwikkelingshulp kunnen hebben. In Nederland hebben we het maar goed met z'n allen!
Spanning is er ook te vinden op BCI. Zo werd een buurman van mij gestoken door een schorpioen die op zijn handdoek zat. Niets vermoeden was hij zich na het douchen gaan afdrogen en werd hij gestoken. Omdat niet precies duidelijk was hoe gevaarlijk de schorpioen was moest hij naar het ziekenhuis om antigif te krijgen. Nou zijn er in Panama niet heel veel gevaarlijke schorpioenen en is het heel zeldzaam dat iemand daar aan overlijd maar toch verstandig om uit te kijken voor ze. Ook zag ik naast mijn huis een jonge fer de lance. Dat is vrij giftige slang waar je niet door gebeten wil worden. Gelukkig heeft hij me mooi met rust gelaten.
Volgend weekend ga ik er weer een weekendje tussen uit om ff bij te komen van alle drukte. Ik ga dan naar de Anton vallei waar het klimaat wat koeler schijnt te zijn (25 graden in plaats van over de 30 graden). Ik kijk daar heel erg naar uit!
En zoals het einde van mijn verblijf hier in Panama inzicht komt komt ook het einde van dit reisverslag in zicht.

Tot over een paar weken in Nederland!

  • 05 Juni 2014 - 21:42

    Margriet:

    Time flies Cors !
    Wat een gezellig verhaal.
    Evert en ik wensen je nov een hele gezellige tijd toe, hartelijke groeten!!

  • 05 Juni 2014 - 22:02

    Wim Onnes:

    Weer een mooi verhaal.
    Tot gauw hier in Nederland!
    Geniet van de mooie laatte dagen daar!!

  • 06 Juni 2014 - 00:04

    Hendrik Timmer:

    Weer een mooi verhaal Cors,

    Ik ben toch zo benieuwd naar de krokodillen op je foto's, want om een keer zo dicht oog in oog met deze beesten te staan lijkt me heel bijzonder.

    Of schrokken ze steeds van je blanke / rode huid?

    groeten

    Hendrik

  • 06 Juni 2014 - 11:51

    Marjan:

    Heel veel plezier dit weekend in de Anton vallei Cors en succes met het afronden van je onderzoek!

  • 06 Juni 2014 - 13:26

    Johan Hielkema:

    Dag Cors,

    Leuk je verslag te lezen. Je hebt gelijk....we hebben het in Nederland uitstekend!!

    Tot na de 19e juni. Geniet nog maar even lekker.

    Groeten
    Johan.

  • 08 Juni 2014 - 13:07

    Henk En Roelie Timmer:

    Hallo Cors
    alweer een interressant verslag en ik weet zeker dat je straks bij ons niet uitgepraat raakt van je interressante verhalen. nog even volhouden.
    Henk en Roelie

  • 13 Juni 2014 - 18:04

    Bjorn:

    Interessant om te lezen! Wat een belevenissen daar, geniet er nog ff van!
    Mzls Bjorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cors

Voor mijn Msc Thesis ga ik drie maanden naar Panama waar ik zal verblijven op Barro Colorado Island.

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 3120
Totaal aantal bezoekers 19135

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 19 Juni 2014

Panama - Barro Colorado Island

Landen bezocht: