Derby Day! - Reisverslag uit Barro Colorado, Panama van Cors Onnes - WaarBenJij.nu Derby Day! - Reisverslag uit Barro Colorado, Panama van Cors Onnes - WaarBenJij.nu

Derby Day!

Door: Cors

Blijf op de hoogte en volg Cors

05 Mei 2014 | Panama, Barro Colorado

Afgelopen zaterdag was het dan zover! De gebruikelijke sleur die toch wel op BCI ontstaat werd flink doorbroken met Derby Day! BCI Derby Day is een jaarlijks evenement dat al sinds 1983 bestaat. Het is gebasseerd op de Amerikaanse Kentucky Derby waar ze met paardenracen en iedereen daar chique gekleed op afkomt. Hier werd er altijd geraced met king toads (dat zijn hele grote padden). Maar naar klachten over dierwelzijn mag dat tegenwoordig niet meer (kennelijk is de Partij van de Dieren hier ook langs geweest). Nu bestaat BCI Derby day uit een fashionshow en allemaal spelen die in teamverband gedaan worden. Om half negen kwam iedereen uit Gamboa (de locatie waar veel mensen van STRI op het vaste land zitten) naar het eiland en om tien uur begon de fashion show. Hiervan was ik jury wat betekende dat ik midden in de zon in de haven mocht zitten. Maar voordeel was dat ik alles natuurlijk extra goed kon zien. De groepen waren allemaal heel creatief en het was super leuk om naar te kijken. Na de fashion show was er een heerlijke brunch. De dining hall was feestelijk versierd. Na een goede lunch was het tijd voor de spelen. Het was nog steeds heel warm weer. Dat komt doordat er op dit moment een luchtvochtigheid van ongeveer 100% is. Gelukkig werd er halverwege water gespoten. Na de spelen was er al een klein feestje in de gemeenschappelijke ruimte en als eten kregen we bbq eten. Na het eten was er een zeer groot feest in het visitors centre. Deze ligt vrij hoog op de heuvel en heeft een prachtig uitzicht over het kanaal. Het was natuurlijk al donker maar je zag soms mooi verlichte schepen langs varen. Het was er natuurlijk ook warm maar dat maakte niet uit want iedereen was toch bezweet. Grappig feit was dat het de volgende dag in Panama verkiezingsdag was. En in Panama mogen Panamezen niet alcohol drinken van 12 uur op de dag voor de verkiezingen tot twaalf uur op de dag na de verkiezingen. Aan die regel heeft niet iedereen zich gehouden :P Toch ging iedereen keurig de volgende ochtend om 6.30 op de boot om te gaan stemmen. Ondanks dat het voor veel mensen toch laat was geworden.
Kortom Derby day was een prachtig feest!
Bij dit verslag zal ik wat foto's toevoegen en ook wat foto's van Panama city.

Saludos!

  • 06 Mei 2014 - 00:47

    Wim Onnes:

    Mooi verslag en mooie foto's!!
    Leuke activiteiten!!
    Duidelijk genieten!
    Nog veel plezier daar! :)

  • 06 Mei 2014 - 08:25

    Margriet:

    Ha die Cors!
    Wat een totaal andere wereld daar!
    We kunnen zien en lezen dat je het geweldig naar je zin hebt.
    Veel succes met je laatste loodjes,
    Margriet & Evert

  • 07 Mei 2014 - 20:11

    Henk En Roelie:

    Hallo Cors
    Wat een mooi verslag en je geniet er met volle teugen.
    Als je in de jury zit moet je er zeker netjes bij lopen.
    Alleen wel een beetje warm in die lange broek.
    Mooie foto's
    Veel succes.
    Henk en Roelie

  • 09 Mei 2014 - 02:27

    Margré:

    Cors, geweldige foto's....zo beleef je nog eens wat !!! fijn dat je het zo naar je zin heb....dit kan niemand je meer af nemen !! tot ziens !

  • 09 Mei 2014 - 18:26

    Cors Onnes:

    Ja ik vermaak me wel hier! Bedankt voor alle reacties!

  • 11 Mei 2014 - 17:06

    Catrien:

    ha Cors, die Panamahoed staat je goed hoor en meteen ben je een jury met gezag. Zo te zien een heel gezellig feest. Hier is de luchtvochtigheid ook 100%, maar dat is omdat het plenst van de regen.....
    Inmiddels heb je je weer helemaal op de agouti's gestort neem ik aan. Gedragen ze zich goed zodat je fatsoenlijk onderzoek kunt uitvoeren?
    groet
    Catrien

  • 13 Mei 2014 - 08:35

    Johan Hielkema:

    Dag Cors,

    Leuk te horen en te zien hoe leuk je het daar hebt. Die hoed staat je goed. Het schiet al op , je bent al over de helft he? Studie gaat ook volgens plan begrijp ik.... Leuke dames in Panama? Bedankt voor de eendenkooi die ik van jou Petra en Merel mocht ontvangen voor mijn verjaardag. Als het beter weer wordt hier deze week zal ik em in de vijver gaan plaatsen. Zullen nu wel niet meer eenden in komen maar staat ook heel decoratief. Heb mijn verjaardag leuk gevierd met je moeder en je zussen, samen met Jelmer Wander en Hilde. Komend weekend gaan je moeder en ik naar Nederland-Equador in de Arena en weekendje Amsterdam.
    Hoor wel weer van je. Fijn nogmaals dat het zo goed gaat. Groeten van mijn kids, maar ik begrijp dat Jelmer jouw site al wel regelmatig bekijkt.

    Groeten,

    Johan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cors

Voor mijn Msc Thesis ga ik drie maanden naar Panama waar ik zal verblijven op Barro Colorado Island.

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 12654
Totaal aantal bezoekers 19143

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 19 Juni 2014

Panama - Barro Colorado Island

Landen bezocht: